PLAKATEN PÅ SKÆRMEN

Arken Museum for Moderne Kunst.

 

Udfordring

 
 

Hvordan laver man et site til kunstens væsen?

 
 
 

Mens Arkens fysiske tilstedeværelse vækker både inspiration og fascination, var deres digitale tilstedeværelse ude af trit med den oplevelse, der venter på Arken.

Det, der i museets rammer opleves via følelser og engagement, var på deres website præget af teksttunge præsentationer og omstændelig navigation.

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk

 

”At give en virtuel og æstetisk kunstoplevelse med indholdsmæssig tyngde”

 

KONCEPT

 
 
 

Plakaten på skærmen

 
 
 

Konceptet er bygget op om en stærk sammenhæng på tværs af Arkens kanaler – fra mødet med en plakat i bybilledet, over oplevelsen af websitet, til besøget på Arken.

Sitet fokuserer på det gæsten har brug for: Hvilke udstillinger er der lige nu, hvilke udstillinger er på vej og hvordan kommer jeg frem.

 

 

Løsning

FARVER NYE KUNSTVERDEN

Kunstoplevelsen har erstattet kunstformidlingen. Sitet er let at navigere i og fokus holdes udelukkende på det, som brugeren skal opleve – for at lade sig inspirere til et fysisk besøg på Arken.

 
 
 
 
 

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk