Folketeatret

Nyt liv til Danmarks ældste folketeater.

 

Udfordring

 
 
 

Hvordan frigiver du energi til oplevelse, frem for besværlig navigation?

 
 
 

Folketeatret gennemgår i disse år en markant fornyelse og har blandt andet renoveret deres smukke teater i Nørregade. Deres digitale tilstedeværelse trængte også til fornyelse, da den var præget af overflødig data, besværlig navigation og manglende mobiloptimering.

Vi har hjulpet Folketeatret med en digital platform, der sætter fokus på oplevelsen og samtidig indfanger lidt af den magi, som du kan opleve på Danmarks ældste folketeater.

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk

 

Koncept

Scenen er sat – spotlight på forestillinger

 
 
 

Med forestillinger i både Nørregade og på turne rundt om i landet var Folketeatrets website fuld af dobbeltoprettelser af de samme forestillinger.

Det skabte forvirring for brugerne og stor risiko for fejlkøb. Det resulterede også i dobbeltarbejde for Folketeatrets indholdsproducenter.

Vi har hjulpet Folketeatret med at sætte fokus på oplevelsen, ved at gøre sitet markant enklere, lettere at navigere i og lettere at købe billetter på.

Dermed er der frigivet energi til indholdsproduktion og –oplevelse, frem for besværlig navigation.

 
 
 

Løsning

Responsive site med målbar effekt

 
 
 

Vi har udviklet et responsivt website i Umbraco. En løsning der er optimeret på tværs af platforme og som gør livet lettere for brugerne såvel som teaterets webredaktører.

I stedet for at promovere teatrets turneforestillinger separat har vi fokuseret på at promovere alle forestillinger samlet, med mulighed for at filtrere og sortere forestillingerne efter interesse.

Med det nye site åbner det gamle teater dørene op for en mere inspirerende og tidssvarende oplevelse – både digitalt og i de fysiske rammer på Nørregade.

 
 

 

  

 

 

Resultat

 
 
 

Højere engagement

Vi har skabt et site, hvor brugere hurtigt danner sig et overblik og er mere engagerede i udforskningen af indholdet.

Faldet i bouncerate viser, at brugerne bliver ledt sikkert videre til det, de kom efter.

Samtidig bliver der brugt længere tid pr. besøg på at læse om forestillingerne.

 
 
Vores nye hjemmeside samlede os som teater og gjorde oplevelsen af teatret nemmere og mere overskuelig for både os og vores publikum.

Astrid Thoudal Clausen

Kommunikationsmedarbejder

 
 
 
 

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk