HAY

Internationalt brandsite

 
 
 
 

Udfordring

 
 
 

Da vi startede samarbejdet med HAY var deres udfordring, at det veletablerede brand ikke kom til sin ret i den digitale oplevelse. Sitet gav ikke eksisterende kunder muligheden for en rigere oplevelse af HAYs produkter og brand. Samtidig hjalp det ikke HAY med at nå ud til et voksende internationalt marked med nye kunder, som skulle lære brandet at kende.

I arbejdet med at skabe et revitaliseret brandsite for HAY stod det fra starten klart, at vi ikke skulle ændre det stærke brand, men skabe en digital platform hvor HAYs eksisterende brand, produkter og fortællinger kunne komme til live i en dynamisk og rig digital oplevelse – på den eksisterende identitets præmisser.

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk

 
 

 

 

 

 

 

Koncept

 
 

Vi fik hurtigt øjnene op for det store engagement og de rige fortællinger, som ligger bag hvert enkelt produkt. Vi havde den privilegerede rolle at give disse fortællinger liv i et balanceret samspil mellem det funktionelle og legende og det enkle og raffinerede.

 

Vi ønskede at skabe et univers, der kunne introducere nye kunder til HAY, men også give loyale kunder muligheden for at komme endnu tættere på HAY. Vi ønskede at skabe plads til både at informere, inspirere og engagere. Vi arbejdede derfor med tre primære indgange:

 

A

Et interaktivt produktkatalog med plads til designs og varianter samt til fakta og berigede fortællinger bag om design, materialer og produktion.

B

Et livsstilsmagasin med inspiration til tidssvarende indretning – designet til at kunne variere indhold og udtryk, så det altid afspejler nye og skiftende trends.

C

Et levende og dynamisk univers, som viser et aktuelt øjebliksbillede af HAYs aktiviteter og tiltag verden over, med korte nyheder og Instagram feeds.

 

 

 

 

Løsning

 
 
 

Resultatet er blevet et internationalt brandsite, som fanger og formidler brandets essens, og som kombinerer det funktionelle med det legende gennem et fleksibelt design, raffinerede detaljer og velafstemt bevægelse. 

Samtidig er der skabt et levende og inspirerende univers, som beriger købsoplevelsen før, under og efter et besøg i de fysiske butikker, og hvor den mobile visning er af afgørende betydning for den samlede oplevelse.

 
 

 

  

 
“This is the real deal, a store that sees contemporary Danish design as something fluid and progressive, rather than a static idea …Their website is worth looking at prior to a visit - the photo shoots and animations they have created are almost as beautiful as visiting the store itself.”