Joe & the Juice

Creating a social brand.

 

Udfordring

 
 

Hvordan går du global uden at miste ånden?

 

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk

 

Joe & the Juice har siden åbningen af den første juicebar i 2002 været lige så kendte for deres helt unikke stemning, som for deres velsmagende juice, shakes, sandwiches og kaffe. Der er siden kommet mere end 100 nye butikker til og fokus er løbende blevet mere og mere internationalt.

Skalering i denne størrelsesorden stiller helt nye og skærpede krav til international brandmanagement og udrulning på nye markeder, hvilket var udfordringen juicekongerne kom til 1508 med.

 
 

Koncept

 
 
 

Stay true

 
 
 

Juicerne – de kække unge mænd, der mixer, knokler og charmerer i lige dele – er hovedingrediensen i oplevelsen af Joe & the Juice.

Derfor blev de det naturlige omdrejningspunkt i vores brandstrategiske arbejde – både i forhold til de oplevelseshungrende kunder og i forhold til employer branding og onboarding af nye juicere.

 

 
 
 
 
 

Løsning

 
 
 

The Life of a Juicer

 
 
 

Blogposts og communities. Social clubs og brugergenereret indhold. Joe’s Campus, kurser og rekruttering i øjenhøjde.

Oplevelsen er bygget op om The Life of a Juicer – samtidig med at du let kan overskue det lækre udvalg af produkter og finde den nærmeste butik.

 
 
 

 
 

Resultat

 

JUICER BOOST

Det overordnede mål for employer brandingen var at tiltrække nye juicere, der kunne være med til at styrke og videreudvikle den særlige Joe & the Juice-oplevelse. Vi definerede jobansøgninger pr. uge som den centrale KPI for websitet: Baseline var 50 og vores mål var at fordoble dette antal.

Resultatet overgik dog vores forventninger med mere end 200 nye jobansøgninger hver uge - 4 gange så mange som før løsningen blev launchet. Denne eksplosive stigning i jobansøgninger har været medvirkende til at realisere ambitionerne om global vækst.

 

Vi har hjulpet Joe & the Juice med digital strategi, UX, design og teknisk implementering i et digitalt univers, der er lige så dynamisk og liret som en juicer, der mixer en Pick me up.

 

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk