MobilePay

Mindre bank, mere leg

 
 
 
 

Udfordring

Hvordan finder man sin egen identitet, når man allerede er en succes?

 
 
 

MobilePay ramte markedet i 2013 som en løsning på danskernes behov for hurtige, ukomplicerede pengetransaktioner mellem venner og i betalingssituationer.

Danskerne tog betalingsservicen til sig med det samme og i dag ligger appen på 9 ud af 10 smartphones.

MobilePay havde dog en udfordring: Efter løsrivelsen fra Danske Bank skulle virksomheden til at stå på egne ben og skabe et uafhængigt brand, hvor produkterne kan distribueres af partnerbankerne.

Det kræver en unik identitet, der er skalerbar på tværs af kontekster, platforme og kanaler - uden at give køb på den allerede opnåede brandværdi. Vi har hjulpet dem med denne udfordring.

 
 
 
 

Brand experience

Exchanges with a touch of wonder

 
 
 

MobilePay er andet og mere end en simpel bankservice, der faciliterer hurtige transaktioner mellem brugere. MobilePay er noget, der sker mellem mennesker, der bringer os tættere sammen og gør os mere handlekraftige.

Det er en række services, der gør hverdagen lettere, sjovere, til tider nærmest magisk.

Det handler om bedre og stærkere relationer. Om det underfulde og legende element i mødet mellem mennesker.

Det handler om ’Exchanges with a touch of wonder’.

 
 
 
 

Løsning

 
 
 

Frit svævende, legende og menneskelig

 
 
 

Det redesignede brand understøtter arven fra Danske Bank og den finansielle sektor, men tilføjer en dimension af at være en serviceprovider, der binder mennesker sammen på en legende og magisk måde.

Logoet beholder sin grundform, men de entydige pengesedler er erstattet af et mere frit svævende element, der er åbent i form og i stand til at skabe overraskende og stærkt identitetsskabende illustrationer.

 
 
 
 
 

Det nye logo er et redesign af det gamle. Bringer nyt uden at bryde med arven og genkendelsen.

 
 

Type

PayType bygger på formsproget fra logoet. Den er humanistisk, imødekommende og troværdig.

Vi har udviklet typografien i samarbejde med Playtype.

 
 
 

Farver

De blå toner fra den finansielle sektor videreudvikles i et ekspressivt og legende farveunivers.

 
 
 
 

Ikoner

De geometriske former fra logoet går igen i den rene og indbydende ikonstil.

 
 
 
 

App ikoner

Web ikoner

 

Billeder

 
 
 

Der er skruet op for både farver og glæde i billederne, der understreger at MobilePay er til for at bringe mennesker sammen. Rasmus Weng Karlsen har været fotograf på opgaven.