Shobr

Shobr.com - Hele Danmarks dagligvaremarked

 

Udfordring

 
 

Hvordan sælger du dagligvarer direkte fra leverandør til forbruger?

 

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk

 

Dagligvarehandel på nettet udgør i dag ca. 1% af den samlede omsætning for dagligvarer. Det forventes, at denne andel kun vil stige i fremtiden.

Shobr er en ny spiller i dette marked, og udmærker sig ved at tilbyde et bredt sortiment af dagligvarer fra kendte såvel som ukendte brands. Fra gourmet-øl fra mikrobryggerier til frostvarer i alle afskygninger.

Dagligvaremarkedet er dog benhårdt at entrere. Som designpartner har vi arbejdet tæt sammen med Shobr på at udvikle og etablere et bæredygtigt koncept og et klart defineret brand, der kan udfordre i et stærkt konkurrencepræget marked.

 
 

Koncept

 
 
 

Direkte kontakt mellem brands og forbrugere

 
 
 

Shobr er en service provider, der formidler direkte kontakt og vareflow mellem brands og consumers.

Idéen kender vi allerede fra andre brancher. Nogle formidler privat indlogering, andre taxakørsel eller musik. Shobr gør det nu for dagligvarer.

 

Med Shobr’s ubegrænsede hyldeplads kan efterspurgte brands præsentere hele deres varekatalog, hvilket traditionelle supermarkeder ikke kan facilitere. Det giver kunden en mere inspirerende oplevelse med flere valgmuligheder og udforskning af nye ukendte brands.

 
 
 
 
 

Løsning

 
 
 

Enkelt og robust

 
 
 

Vi har skabt en identitet til Shobr, der er gennemsyret af enkelthed, men samtidig robust nok til at skabe et genkendeligt brand.

Denne designmæssige stringens var nødvendig i etablering af et nyt brand, der skal være operationelt fra dag 1 og samtidig forberedt på fremtidige knopskydninger.