VIA University College

Fra et logo til et brand i kontekst.

 

Udfordring

 
 
 

Hvordan skaber du sammenhæng og fælles identitetsfølelse i en sammensat uddannelsesinstitution?

 
 
 

VIA opstod i 2008 som en fusion af en række uddannelsescentre og blev dermed Danmarks største professionshøjskole med mere end 18.000 studerende fordelt på 8 forskellige campusser i Jylland.

VIA etablerede efterfølgende en høj kendskabsgrad, men lykkedes kun i mindre grad med at ”være kendt for noget”. Deres brand var ikke forbundet med deres vigtigste værdier: Undervisere, studerende og medarbejdere.

Red Dot Design Award Winner 2016
Communication Design

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk

 
 

Koncept

 
 
 

Fra et logo til et brand i kontekst

 
 

 
 
 
 
 
 

Navnetrækket består af et statement og VIA som katalysator for den relevante afsender. Dertil kommer et logo. Tilsammen skaber disse elementer et unikt navnetræk, der er tilpasset den relevante kontekst.

Med en hel logofamilie – frem for et enkelt corporate logo – og kontekstafhængige navnetræk sættes der fokus på den relevante afsender, hvad end det er en uddannelse, en kampagne eller et videnscenter, og på den relevante modtager.

 
 

Løsning

 
 
 

Making Sense

 
 
 

Al kommunikation skal være relevant og målrettet den enkelte modtager. Og modtageren skal føle, at VIA repræsenterer netop deres tilknytning til uddannelsesinstitutionen – og ikke er en fjern corporate overbygning.

Løsningen er udrullet i en ny identitet, online såvel som offline. Fra website og sociale medier, over publikationer og informationsmateriale, til wayfinding og dekorative sikkerhedsmarkeringer på campus.

 
 

 
 
 

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk