Design på Direktionsgangen

August
2015

Hvad skal der til for at gøre design til en del af forretningsudviklingen i danske virksomheder?

 

Gennem en række blogindlæg for Mandag Morgen og senest i Huffington Post har Christian Bason, Direktør for Dansk Designcenter, skubbet til debatten om, hvordan danske virksomheder får del i den globale trend: At gøre designtænkning til differentiator i virksomhedens kerneforretning.

Tallene taler sit eget tydelige sprog: Design Management Institute (DMI) har undersøgt væksten blandt de mest designbaserede virksomheder i det amerikanske aktieindeks S&P 500 og konstaterer, at de præsterer 228 pct. bedre end deres konkurrenter, målt på væksten i aktieværdi over en 10-årig periode.

Det svarer på, hvorfor virksomheder som Facebook, Capital One, McKinsey og Accenture inden for de seneste to år har overtaget nogle af de mest etablerede design thinking-bureauer i verden.

Hør Christian Bason debattere forholdene med Klaus Bundvig, 1508. Måske ligger der en milliard eller to og venter på at blive indfriet i din virksomhed.

Oplægsholder

Klaus Bundvig

Digital Strategist in Netcompany A/S

Oplægsholder

Christian Bason

Direktør for Dansk Design Center