DIGITAL TRANSFORMATION I SKAT

September
2015

Hvordan etablerer man en innovationsenhed i hjertet af SKAT?

 

SKAT har gennem en årrække været first mover på at udnytte digitale muligheder og flytte løsninger og kundekontakt fra offline til online. Først skete det ved introduktionen af tast-selv løsninger til telefonerne og senere ved webbaseret tastselv-løsninger til både borgere og virksomheder, som i dag anvendes massivt af begge kundegrupper.

Ikke alt er dog gået nemt på it-fronten i SKAT. Flere store it-projekter er løbet ind i problemer undervejs, som har resulteret i forsinkelser, budgetoverskridelser og udfordringer i den organisatoriske implementering.

Nu står SKAT over for at skulle introducere en ny generation af digitale løsninger og en ny måde at arbejde med digital kundeservice på. 

Richard Hanlov, underdirektør i SKAT, fortalte til denne Morgenbooster om hvorfor SKAT har etableret en digital innovationsenhed i hjertet af SKAT, og hvad målene er for denne satsning. Mikkel Jespersen, partner i 1508, fortalte om samarbejdet med SKAT i den nye innovationsenhed.

Oplægsholder

Mikkel Jespersen

Chief Client Officer, Partner & co-founder

Oplægsholder

Richard Hanlov

Underdirektør i SKAT