How to build an innovation lab

Januar
2017

De seneste par år er der poppet stadig flere innovation labs frem herhjemme og for flere er hvedebrødsdagene ved at være ovre. Måske kan vi allerede nu høste lidt erfaringer.

Direktionerne derude vil have nye og levedygtige produkter. De stiller krav til øget innovationshøjde og hastighed. Og de nye produkter skal helst modsvare treenigheden af forretning, data og kundebehov.

Det kræver nye måder at arbejde og organisere sig på. Og derfor etablerer virksomhederne selvstændige innovation labs. De har nemlig evnen til ikke at gøre som man plejer og måske endda et mandat til at ødelægge den nuværende forretning. Og hvis det ikke fungerer, kan man jo bare lukke dem uden at skade kerneforretningen nævneværdigt.

Se eller gense Morgenboosteren og hør hvad der skal til for at etablere robuste laboratorier, der overlever når den første runde af begejstring og gule sedler har lagt sig.

Ved denne Morgenbooster delte Klaus Bundvig også indsigter fra arbejdet i 1508's første Executive Booster Group. Et forløb på seks møder, med executives fra vidt forskellige virksomheder og med fokus på digital transformation.

Denne booster er derfor særligt målrettet executives, som er i gang med eller står overfor opgaven, at skabe et innovation lab. 

Oplægsholder

Klaus Bundvig

Director of Business Development, partner