LEO innovation Lab year 1

Maj
2016

De fleste innovationseksperter er enige om, at hvis store organisationer virkelig skal have nye ideer og initiativer på bordet, skal det ske uden for den eksisterende organisation.

Danmarks ældste medicinalfirma, LEO Pharma, har taget konsekvensen og etableret LEO Innovation Lab, en separat innovationsenhed med en halv milliard kr. i finansiering og en målsætning om at gøre livet bedre for mennesker med psoriasis.   

Hvor LEO Pharma har udviklet lægemidler siden 1908, skal LEO Innovation lab ikke udvikle medicinske løsninger, men i stedet innovere uden for den eksisterende forretning ved at skabe digitale løsninger gennem startup-kultur og venture-mentalitet.   

Hør CEO i LEO Innovation Lab, Kristian Hart-Hansen, fortælle om de foreløbige erfaringer og udfordringer, når man gør noget radikalt anderledes i en gammel, hæderkronet virksomhed, der opererer i en konservativ og stærkt reguleret branche.  

Morgenboosteren er særdeles god inspiration for beslutningstagere, der arbejder med forretningsudvikling og måske allerede er i gang med lignende innovationsprojekter eller har tanker i den retning.

Oplægsholder

Kristian Hart-Hansen

CEO i LEO Innovation Lab