No Logo

Januar
2016

Visuelle identiteter bliver ofte forbundet med et logo. I designløsningen for VIA University College er det klassiske logo afløst af et brand i kontekst.

Til denne Morgenbooster fortalte Tore Rosbo, 1508’s designchef, og Lisbeth Katborg Bjerre, kommunikationschef i VIA University, hvordan den visuelle identitet til en af Danmarks største uddannelsesinstitutioner er blevet udviklet og implementeret. Og hvordan en stor fusionsorganisation har anvendt design til at skabe en fælles fortælling, der kan samle designteknologer, lærere, bionalytikere og næsten 40 andre uddannelser.

 

Det har været en designopgave i stor skala, da de mange videregående uddannelser, som er fordelt på otte campusser i Jylland, skulle samles under et nyt design. Opgaven har bl.a. omfattet wayfinding og dekoration af 55.000 m2 i den helt ny Campus C i Århus.

Oplægsholder

Tore Rosbo

Head of Design

Oplægsholder

Lisbeth Katborg Bjerre

Kommunikationschef i VIA University