Bilabonnement

Nyt bil-som-en-service-koncept åbner op for et helt nyt bilmarked.

 

Udfordring

Hvordan har man bil uden at eje eller leje den?

 
 
 

Interdan er Danmarks næststørste bilimportør og drivkraften bag populære brands som Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Mitsubishi og Chevrolet.

At købe en ny bil er dog en stor beslutning for mange potentielle kunder.

Bilindustrien har i årtier været præget af en meget traditionsbunden tilgang, men i takt med vores øgede forventninger til mere bruger-centrerede services er billedet ved at ændre sig.

Vi ønskede at spille en aktiv rolle i denne transformation og lave en løsning, der vil lette beslutningen om at få bil.

Kontakt

Mikkel Jespersen
mje@1508.dk

 

Koncept

 
 
 

En ny made at have bil

Da vi udviklede konceptet for Bilabonnement.dk spurgte vi os selv:

 
 

Hvordan kan vi eliminere besværet med forsikring, prisfastsættelse og reparation - uden at opgive ideen om at have sin egen bil?

Hvad hvis dine bilbehov ændrer sig, når din livssituation ændres - hvis du får et nyt job, starter et forhold, får børn eller bliver skilt?

Og hvorfor skal kunden tage al risikoen og beslægtede problemer, når man ejer eller lejer en bil?

 

Vi kanaliserede alle vores antagelser og nysgerrighed ind i talrige runder af MVP'er, brugertests og iterationer, inden vi kom frem til et koncept, som gør det muligt for folk at komme let rundt i bil uden besværet ved at eje eller leje.

 
 

Sådan virker det

 
 
 

Vælg bil

Opret abonnement. Alt inkluderet - månedlig betaling

Mulighed for at skifte bil

Annuller abonnement når som helst

 

Løsning

 
 
 

BIL UDEN BESVÆR

Bilabonnement.dk giver dig mulighed for at abonnere på en bil, ligesom du abonnerer på alle mulige andre ting – på dine præmisser, til en kendt pris og uden alt besværet. Og når dine behov eller præferencer ændrer sig, ændrer du din bil.

 
 
 

Resultater

 
 
 

Bilabonnement.dk blev lanceret I november 2016 med meget ambitiøse mål fra dag 1. Dem har vi overgået.

  • Proof-of-Concept opnået efter kun 6 måneder
  • Proof-of-Market opnået efter kun 11 måneder
  • +1.700 bilabonnementer ude på vejene (tal fra december 2017)
  • Kundevækst har på månedsbasis været 2 eller 3-cifret
  • På nuværende tidspunkt førende på det europæiske marked

Bilabonnement.dk er i dag en selvstændig virksomhed under Interdan med 14 ansatte.

Servicen har sat en ny standard i bilindustrien og konkurrerende tjenester er begyndt at dukke frem.