2-day course: Design Thinking (Danish course)

Time

Place

Wilders Plads 13A

1403 København

Number of days

2

Questions

Skriv til Louise på lwk@1508.dk

Price

8000 DKK

Strategy and Business Design

Vi tror på, at fremtidens udfordringer kan løses gennem design. Kom og lær om Design Thinking på dette 2 dages kursus.

Hos 1508 lever og ånder vi design. Design er vores DNA. Design Thinking er vores mindset og giver en håndgribelig og kreativ måde at løse og eksekvere på de svære problemer.

Vi tror på, at Design Thinking har et stort potentiale, og at alle kan lære at tænke og agere som designere.

I en verden, der forandrer sig hurtigere end nogensinde, er Design Thinking ved at manifestere sig som metoden til at udvikle nye innovative produkter og services samt udføre hypotesedrevet agil forretningsudvikling. Vi kan ikke længere regne resultaterne og slutprodukterne ud på forhånd. Svarene findes ikke i bestyrelseslokalerne eller på direktionsgangene. Vi skal ud at tale med de mennesker, der oplever et behov, friktion eller problem. Derfor ser vi verden gennem hypoteser og prototyper, og eksperimenterer os frem til vi står med noget egentligt værdiskabende.

Kurset er for dig, der vil smage på, hvad det vil sige at løse alverdens udfordringer ved anvendelsen af Design Thinking. Du er muligvis projektleder, forretningsudvikler eller produktejer - om ikke andet, sidder du i en positition, hvor du kan præge projekters struktur og fremdrift.

Vi udvider din værktøjskasse og giver dig nogle håndgribelige metoder og greb, der let kan sættes i spil i din dagligdag.

Facilitatorer

Louise Klinker - Head of Strategy & UX

​Louise er specialist indenfor UX strategy, Design Thinking og digital transformation. ​Med udgangspunkt i brugerbehov og forretningsmål løser Louise sammen med hendes team problemer på en kreativ og systematisk måde. Louise har mere end 15 års erfaring i strategisk design.

​Bo Steinicke - Client Innovation Lead

​Bos kernekompetence ligger i rådgivning af større komplekse offentlige og private virksomheder indenfor digital strategi og transformation. Han har stor erfaring med brugerdrevet innovation og forretningsudvikling. Sidst men ikke mindst, er han en meget erfaren facilitator og projektleder.

Tilmelding

Skriv til Oliver på ova@1508.dk

Du vil gå fra kurset og blandet andet have prøvet at:

Planlægge og gennemføre brugerinterviews

Hjertet i design er empati. Empati med de mennesker, vi designer løsninger til, er fundamentet i Design Thinking. Når vi evner at forstå de problemer og behov, som mennesker har, gør det os i stand til at designe bedre produkter.

Opsamle og oversætte brugerindsigter til hypoteser

Hvad er problemet i virkeligheden? På baggrund af empatiske indsigter kan vi definere: hvem er vores bruger? Hvad er deres uindfriede behov? Hvorfor er det indsigtsfuldt?

Formulere How Might We’s

At kunne reframe et problem er at tænke som en designer. Når du kan formulere How Might We’s kan du vende problemer til muligheder. How Might We’s er benzinen på din brainstorm.

Konceptualisere og bygge prototyper

I en succesfuld brainstorm udskyder du kritikken og går efter kvantiteten af ideer. Udvælg de ideer, der bedst løser problemet og prototyp lige præcis nok til at kunne få læringer. Hverken mindre eller mere.

Brugerteste

Valider dine ideer hurtigt og effektivt. Test tidligt og ofte. Efter en test ved du, hvad du skal gøre … Find ud af, om du skal fortsætte med at udvikle ideen, bringe den i en anden retning eller stoppe og gå tilbage til dine indsigter igen.

Facilitatorer

Louise Wictoria Klinker

Strategy & User Experience Director

Mathias Louis Holdsbjerg-Larsen

Client Innovation Lead